Σίβηρη Χαλκιδικής
(Siviri Halkidiki)

Πληροφορίες για την Σίβηρη

Wednesday, June 24, 2020
Ο καλά αναπτυγμένος οικισμός της Σίβηρης προσφέρει φιλοξενία, άνετη διαμονή και όλες τις υπηρεσίες που προϋποθέτει η σύγχρονη αντίληψη του τουρισμού. Το καλό και φρέσκο ψάρι της Σίβηρης και οι ψαροταβέρνες της, είναι ένας από τούς βασικούς λόγους να την επισκεφθείτε. Τα πλούσια σε βλάστηση δάση σε προδιαθέτουν με τις περιηγητικές διαδρομές, που υπάρχουν, για ένα όμορφο περίπατο και σε οδηγούν σε όμορφες παραλίες, σαν αυτές του Αϊ-Νικόλα, στο Στεφάνι, στην Κύψα ή ακόμη και στην παραλία Σάνη.
Το τοπωνύμιο Σίβηρη είναι λόγια παραμόρφωση του μεσαιωνικού τοπωνυμίου, το οποίο φαίνεται να προήλθε από το όνομα του μεγαλογαιοκτήμονα που κατείχε την περιοχή και ονομαζόταν «Σύβρης» (ή Σίβρης) και αναφέρεται ήδη το 1083. (Ιωακείμ Αθ. Παπάγγελος - Οικονομολόγος-Αρχαιολόγος).
Σύμφωνα δε με την ετυμολογική προσέγγιση του Γιάννη Πύρρου: (Σίβηρη) ορθοτ. Σύβηρη. Ετυμολογείται από το επίθετο χυβρός (χυβηρός), -ή, -όν του ρ. χέω, κατά το ηχηρός (εκ του ήχέω). Και με παραφθορά (λόγω ομοιότητας προφοράς) του αρχικού X στο επίσης ημίφωνο Σ καταλήγουμε στη σημερινή ονομασία Σύβηρη. Παρατηρούμε ακόμη ότι έχουμε και άνοδο του τόνου στην προπαραλήγουσα, σύμφωνα με την τοπική χαρακτηριστική τάση, όπως π.χ. έφαγαμι, έμαθατι, κουμαρουμάνιταρα. Χυβρός, χυβηρός, -ή, -όν και επομένως Σύβηρη σημαίνει τόπο διεξόδου των υδάτων (σημ. «Ποτόκι»=«στόμιο»).
Πριν από το 975 υπήρχαν μετόχια άλλων μονών στην Κασσάνδρα, από τα οποία αξιομνημόνευτο είναι «του Σίβρη» το οποίο πιθανόν να πρόκειται μετά από πώληση για το Κελλί του Παπά Διονυσίου (μετόχι Σιμωνόπετρας) του οποίου υπάρχουν ακόμα και σήμερα τα ερειπωμένα κτίσματα και η πανέμορφη πηγή νερού στην ομώνυμη τοποθεσία.
Στο μέσον της διαδρομής Κασσάνδρειας-Σίβηρης υπάρχει το ξωκλήσι του Αγίου Νικολάου του Ροδιστή (1913) και εντός του οικισμού το ξωκλήσι του Αγίου Νικόδημου του Αγιορείτη (1987).

Υγρότοπος Σίβηρης

Ο υγρότοπος βρίσκεται δίπλα από τον δρόμο που οδηγεί στην παραλία της Σίβηρης και αποτελείται από τις εκβολές χειμάρρου (Ποτόκι) που πηγάζει από τη Βάλτα (Κασσάνδρεια). Στις όχθες του φύονται καλάμια. Ο πρώτος προϊστορικός οικισμός στην Σίβηρη βρίσκεται στην ακτή βορειοδυτικά του σημερινού παραλιακού οικισμού σε απόσταση 200 μ. από αυτών. Πρόκειται για ένα μικρό οικισμό ο οποίος έχει υποστεί σοβαρή καταστροφή. Το χειμέριο κύμα υποσκάπτει την άκρη του λόφου με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί πρανές το οποίο κατολισθαίνει χρόνο με το χρόνο παρασύροντας μαζί και τα ίχνη του προϊστορικού οικισμού. Η πλαγιά είναι πευκόφυτη και με θάμνους αλλά αυτό δεν είναι δυνατόν να συγκρατήσει την συνεχή κατολίσθηση. Στο πρανές της ακτής στην πλαγιά και μέχρι την κορυφή του λόφου φαίνονται ίχνη του προϊστορικού οικισμού.
Ο δεύτερος προϊστορικός οικισμός βρισκόταν πάνω σ’ έναν φυσικό παραθαλάσσιο λόφο ο οποίος ξεχωρίζει στην περιοχή, 600 μ. βορειοδυτικά του οικισμού της Σίβηρης. Η νότια πλευρά του λόφου αυτή που αντικρίζει στη θάλασσα, είναι απότομη (γκρεμός σήμερα), με ύψος 50 μ. περίπου και τμηματικά παθαίνει συνεχείς κατακρημνίσεις παρασέρνοντας μαζί και ένα μέρος του οικισμού. Ο λόφος καλύπτεται σήμερα με πυκνή δασική βλάστηση. Ο προϊστορικός οικισμός της Σίβηρης αναφέρεται από τους επιστήμονες κ. Γραμμένο, Μπέσιο και Κώτσο σε έντυπο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών και είναι χρονολογημένος στην ύστερη εποχή του Χαλκού. Το πιθανότερο είναι ότι ο οικισμός αυτός αποτελούσε ένα σταθμό εμπορίου στους μυκηναϊκούς χρόνους.
Επίσης το 2002 στη Σίβηρη Χαλκιδικής η Ελισάβετ-Μπετίνα Τσιγαρίδα και ο Σπύρος Βασιλείου (XVI Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων), πραγματοποίησαν μια σωστική ανασκαφή στο οικόπεδο Τριανταφυλλίδη. Εντοπίστηκε εγκατάσταση της εποχής χαλκού σε μια λωρίδα 30 μέτρα σε μήκος, που περιείχε ένα μεγάλο αριθμό από κεραμικά, αμφορείς και νομίσματα, που χρονολογούνται μεταξύ της βασιλείας του Φιλίππου Β' και τα μέσα του δεύτερου αιώνα π.Χ.

Όρμος Αγίου Νικολάου Σίβηρης

Ο φυσικός όρμος του Αγίου Νικολάου στην Σίβηρη χαρακτηρίζεται από τα ρηχά του νερά και από το πανέμορφο εξωκλήσι των Αγίων Αναργύρων που κτίστηκε το 1850. Είναι περιτριγυρισμένος από χαλέπια πεύκη και προσφέρεται για περιπατητές, υποβρύχιο ψάρεμα, καταδύσεις και πυροφάνι ! Χρησιμοποιείται κυρίως από ντόπιους ψαράδες. Υπάρχει και χωματόδρομος επικοινωνίας με τον κεντρικό περιφερειακό δρόμο της Κασσάνδρας.

Φεστιβάλ Κασσάνδρας Αμφιθέατρο Σίβηρης

Το Φεστιβάλ της Κασσάνδρας είναι το κυρίως πολιτιστικό γεγονός της Κασσάνδρας και ολόκληρης της Χαλκιδικής. Διοργανώνεται από το 1993 στο αμφιθέατρο της Σίβηρης και στα περιφερειακά δημοτικά διαμερίσματα και ξεχωρίζει για τις ποιοτικές του εκδηλώσεις. Κάθε χρόνο φιλοξενεί πολλά γνωστά ονόματα του ελληνικού, αλλά και του διεθνούς καλλιτεχνικού στερεώματος (μεταξύ άλλων το έχουν τιμήσει με την παρουσία τους οι B.B.King, Ray Charles, Νανά Μούσχουρη, Μαρινέλλα, Μάριος Φραγκούλης, Κώστας Καζάκος, Νικήτας Τσακίρογλου, Πυξ-Λαξ, Χάρις Αλεξίου κ.α.). Οι εκδηλώσεις ξεκινούν αρχές Ιουλίου και διαρκούν έως τα τέλη Αυγούστου.
Οι δροσερές βραδιές στο κατάμεστο κάθε φορά αμφιθέατρο της Σίβηρης, στην Χαλκιδική και κυρίως η καθιέρωσή του από το κοινό που το επισκέπτεται από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό, καθιστούν το Φεστιβάλ Κασσάνδρας, με την πολυμορφικότητα που το χαρακτηρίζει, ως ένα σταθερό θεσμό που αποτελεί σημείο αναφοράς στον πολιτισμό και την ψυχαγωγία. Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Κασσάνδρας ανακοινώνεται τον Ιούνιο και περιλαμβάνει τις μεγαλύτερες μουσικές και θεατρικές παραγωγές που περιοδεύουν κάθε χρόνο στην Ελλάδα, και τις παρακολουθούν περισσότεροι από 30.000 θεατές. Το Φεστιβάλ Κασσάνδρας αποτελεί μια όαση καλοκαιρινή συνδυάζοντας για τους χιλιάδες των επισκεπτών του τις διακοπές και την ξεκούραση με την Τέχνη και τον Πολιτισμό. Όλες οι μεγάλες εκδηλώσεις πραγματοποιούνται στο Αμφιθέατρο της Σίβηρης ενώ δεκάδες άλλες παράλληλες δράσεις (εικαστικές παρεμβάσεις, happenings , καλλιτεχνικά δρώμενα, κινηματογραφικές προβολές, θέατρο σκιών, εκθέσεις θεατρικής φωτογραφίας, εκθέσεις ζωγραφικής, εκθέσεις γλυπτικής, εκθέσεις κουστουμιών και θεατρικής αφίσας κ.α.), εκτυλίσσονται σε όλα τα τοπικά διαμερίσματα του δήμου Κασσάνδρας ώστε να τις παρακολουθούν δωρεάν, όπως κάθε χρόνο, χιλιάδων κατοίκων και επισκεπτών της Κασσάνδρας Χαλκιδικής.

Πληροφορίες :

Δημοτική Επιχείρηση Κασσάνδρας τηλ. +302374023997 και +302374024851
Δήμος Κασσάνδρας τηλ. +302374022001
Ιστοσελίδα: https://www.facebook.com/kassandrasfestival/

ΕΡΕΥΝΑ & ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ, ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ-ΣΕΛΙΔΟΠΟΙΗΣΗ :
Βαγγέλης Κατσαρίνης
Ηλεκτρονικός - Κατασκευαστής Ιστοσελίδων Διαδικτύου

Εγκατάσταση της Εποχής Χαλκού στη Σίβηρη

Wednesday, June 24, 2020
Ο λόφος Βάγια στο βόρειο άκρο της παραλίας της Σίβηρης. δίπλα στον σύγχρονο οικισμό, είχε από παλιά καταγραφεί στο αρχείο της ΙΣΤ' Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, ως μια θέση με λείψανα κατοίκησης της πρώιμης εποχής του χαλκού (ΠΕΧ) και των ρωμαϊκών χρόνων. Πρόκειται για έναν ιδιαίτερα εκτεταμένο και πευκόφυτο λόφο. Η νότια-νοτιοανατολική παρειά του έχει ομαλή κλίση και είναι σχεδόν σε επαφή με τη Σίβηρη, ενώ η απότομη βορειοδυτική υψώνεται στην παραλία δίπλα στη θάλασσα και έχει διαβρωθεί σε μεγάλο βαθμό από το νερό. Σε απόσταση περίπου 200 μ. προς βορειοανατολικά έχει εντοπιστεί και άλλο σύνολο της εποχής χαλκού και της πρώιμης εποχής του σιδήρου.
Το 2002 υποβλήθηκε αίτηση στην ΙΣΤ' Εφορεία για χορήγηση άδειας εκσκαφής σε δύο αγροτεμάχια, ιδιοκτησίας Τριανταφυλλίδη, στο νότιο-νοτιοανατολικό πρανές του λόφου. Η άδεια εγκρίθηκε με τον όρο να παρακολουθήσει τις εργασίες υπάλληλος της υπηρεσίας για τυχόν ανεύρεση αρχαιοτήτων. Ο όρος όμως δεν τηρήθηκε, με αποτέλεσμα, εν αγνοία της υπηρεσίας να προκληθούν καταστροφές σε αρχαιολογικά κατάλοιπα. Ακολούθησε ανασκαφική έρευνα σωστικού χαρακτήρα, που ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2002, είναι σε εξέλιξη, και χρηματοδοτείται απο την τεχνική-κατασκευαστική εταιρεία Γ. Μπατσακίδη και Ο. Δασκάλου, η οποία και έχει αναλάβει την ανέγερση οικοδομών στα αγροτεμάχια.
Αρχικά διενεργήθηκαν δοκιμαστικές τομές στην περιοχή ανάμεσα από τις δύο μεζονέτες, όπου και είχε καταγραφεί η καταστροφή αρχαιοτήτων και σημείο στο οποίο διαπιστώθηκαν λείψανα της HEX. Στη συνέχεια οι δοκιμαστικές τομές επεκτάθηκαν και στην υπόλοιπη έκταση των αγροτεμαχίων. Η τελευταία εργασία είχε ως αποτέλεσμα τον εντοπισμό νέων αργολιθοδομικών τοίχων, κατάλοιπα άλλων κατασκευών, καθώς και σημαντική ποσότητα κεραμικής, τα οποία και περιορίζονται στο νοτιοανατολικό τμήμα των αγροτεμαχίων. Στα δυτικά τους εμφανίζεται το αμμώδες φυσικό έδαφος. Σύμφωνα με πληροφορίες κατοίκων, κατά τη δεκαετία του ’60 είχε λάβει χώρα ευρεία αποχωμάτωση σε αυτήν την περιοχή του λόφου -ίχνη της οποίας είναι ακόμη ορατά- που πιθανότατα επηρέασε τις αρχαιολογικές επιχώσεις. Κατά τόπους μάλιστα παρατηρήθηκαν σχεδόν πεταμένες μέσα στο φυσικό έδαφος, αρχαϊκές κεραμίδες και κεραμική ρωμαϊκής περιόδου. Γενικότερα δημιουργήθηκε η εντύπωση εκτεταμένης δραστηριότητας, πιο συνεκτικής στα νοτιοανατολικά των αγροτεμαχίων, που απαιτούσε συστηματικότερη έρευνα. Έτσι, μετά και την απαραίτητη χάραξη κανάβου (20x45 μ., με τομές διαστάσεων 5x5μ.. 4 στον άξονα ανατολής-δύσης και 9 στον άξονα βορρά-νύτου) ξεκίνησε η ανασκαφή. Πρώτος στόχος των ανασκαφικών εργασιών αποτέλεσε ο εντοπισμός των ορίων των αρχαιολογικών επιχώσεων, λαμβάνοντας βέβαια υπόψη τους περιορισμούς που θέτει η γεωμορφολογία της περιοχής και η μεταγενέστερη αποχωματική δραστηριότητα, όπως αναφέρθηκε παραπάνω. Διαφάνηκε πρώτιστα στα βόρεια του -αρχαιολογικού πλέον- χώρου, με σχετική ασφάλεια, το όριο της ανθρώπινης προϊστορικής χρήσης. Και στα τέσσερα τελευταία σκάμματα αυτής της πλευράς του κανάβου, και μάλιστα σε μερικές περιπτώσεις σε πολύ μικρό βάθος από την επιφάνεια, φτάσαμε στο φυσικό υπέδαφος, το οποίο και συνίσταται σε ιδιαίτερα αμμώδες, φαιοκίτρινο χώμα, διαφορετικής κατά τόπους σκληρότητας. Σε μεγάλο ποσοστό το παραπάνω κατέστη δυνατό και στα βορειοδυτικά και δυτικά, όπου και εντοπίζονται τα ψηλότερα σημεία του υψώματος. Αντίθετα στα ανατολικά σημεία του χώρου η κατάσταση παρουσιάζεται περισσότερο συγκεχυμένη. Οι αρχαιολογικές επιχώσεις συμπλέκονται συχνά με το αμμώδες χώμα που προαναφέρθηκε. Πρέπει να σημειωθεί πως εδώ η κατωφέρεια του λόφου είναι ιδιαίτερα έντονη και πιθανότατα όχι άσχετη με την εικόνα. Για τον λόγο αυτόν η έρευνα δεν έφθασε ως την αποκάλυψη του αμιγούς βράχου. Για τον νότιο, τέλος, τομέα δε διαμορφώθηκε ακόμη τελική εικόνα, καθώς οι εργασίες καθυστερούν για πρακτικούς λόγους (ύπαρξη δρόμου για τη διευκόλυνση της πρόσβασής μας στον χώρο).
Παρά το πρώιμο της έρευνας μπορεί να αναφερθεί πως το χαρακτηριστικό της διάστρωσης της θέσης είναι το μικρό πάχος του επιφανειακού στρώματος που κυμαίνεται από 5 ως 20 μόλις εκατοστά. Η υποκείμενη εντοπισμένη κατάσταση οριοθετείται σαφώς από μια ευρεία λωρίδα (περί τα 3 μ.), φαιοκίτρινου αμμώδους χώματος, στον άξονα ανατολής-δύσης, περίπου στο μέσον του αρχαιολογικού χώρου. Εκατέρωθεν του λοιπόν εκτείνονται δύο κύριοι και σχεδόν ισομεγέθεις τομείς, ο βόρειος και ο νότιος. Στον πρώτο κυριαρχεί ένα έντονο ερυθροκαστανό στρώμα χώματος. με έντονα ίχνη καύσης και διάσπαρτα τμήματα άψητου πηλού, που καλύπτει σχεδόν εξ ολοκλήρου έκταση από τα βόρεια όρια του χώρου ως τις τομές Δ5,1 5 και Β5. Από εκεί και προς τα νότια εμφανίζεται ένα σκούρο καστανό και σχετικά αμμώδες στρώμα, με κατά τύπους διαφοροποιήσεις, καθώς σε αυτόν τον χώρο διαπιστώνονται περισσότερες διαταραχές.
Πέραν των αρχιτεκτονικών καταλοίπων συνελέχθηκε και μεγάλος αριθμός κινητών ευρημάτων, τον μεγαλύτερο όγκο των οποίων καταλαμβάνει η κεραμική. Η δειγματοληπτική εξέταση που διενεργήθηκε κατέδειξε τα εξής: τα όστρακα παρουσιάζονται διαβρωμένα σε πολύ μεγάλο βαθμό και είναι αρκετές οι περιπτώσεις όπου η αρχική επιφάνεια του αγγείου δε διασώζεται. Γενικά η κεραμική ύλη είναι χοντρή με πολλές προσμίξεις και στα μεγάλα πιθοειδή αγγεία, αλλά και στα μικρά ανοιχτά (φιάλες και κύπελλα). Όσον αφορά στην επεξεργασία της εξωτερικής επιφάνειας των αγγείων μπορούμε να πούμε πως σε γενικές γραμμές είναι αδρή, κυρίως στα μεγάλα κλειστά (πίθους). Συναντάμε βέβαια και αγγεία με λειασμένη επιφάνεια, όπως τα ευρύστομα κλειστά αγγεία, ενώ τα στιλβωμένα είναι λίγα, κυρίως φιάλες και κάποιοι αμφορείς, και σε αυτά η στίλβωση είναι χαμηλής ποιότητας.
Αναφορικά με τους διαφορετικούς τύπους αγγείων συχνότερα απαντούν όστρακα που προέρχονται από μεγάλα κλειστά (πιθάρια, αμφορείς ή και ευρύστομα κλειστά). Ορισμένα από αυτά φέρουν πλαστική διακόσμηση, συνήθως οριζόντιες ταινίες στο σώμα, ενώ συχνή είναι και η παρουσία της κοινής πλαστικής διακόσμησης με εμπιέσεις στην περιφέρεια του χείλους, αλλά και στο σώμα. Σπάνια εντοπίζεται εγχάραξη με το μοτίβο του ψαροκόκαλου. Χαρακτηριστική είναι και η παρουσία των σωληνωτών λαβών που ανήκουν σε αγγεία αυτού του τύπου και αμφορείς.
Ωστόσο πρέπει να έχουμε υπόψη μας πως η έρευνα στην ανασκαφή της Σίβηρης βρίσκεται σε πολύ πρώιμο στάδιο και οι επιφυλάξεις μας και οι προβληματισμοί μας είναι ακόμη αρκετοί. Σκοπό των επόμενων εργασιών αποτελεί από τη μία η καλύτερη διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ των αρχιτεκτονικών λειψάνων, τόσο αυτών στα βόρεια του λόφου όσο και αυτών νοτιότερα που εντοπίζονται σε αρκετά χαμηλότερο ύψος, και από την άλλη η προσεκτικότερη αξιολόγηση των ενδείξεων της κεραμικής που παραπέμπουν σε μεταγενέστερες φάσεις της εποχής του χαλκού (μέση εποχή χαλκού).

ΠΗΓΕΣ - ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ελισάβετ-Μπεττίνα Τσιγαρίδα, Χρήστος Αυγέρος & Ιωάννα Μαυροειδή «ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΧΑΛΚΟΥ ΣΤΗ ΣΙΒΗΡΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ» 2002
ΕΡΕΥΝΑ & ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ, ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ-ΣΕΛΙΔΟΠΟΙΗΣΗ:
Βαγγέλης Κατσαρίνης
Ηλεκτρονικός - Κατασκευαστής Ιστοσελίδων Διαδικτύου
© Sunspot Web Design 2008-2022 ®

Φωτογραφίες Ανασκαφής 2002

Google Maps

Weather

Παλιές Φωτογραφίες Σίβηρης

siviri-1931-stampoulis-giannis-logo
siviri-1942-stampoulis-giannis-02-logo
siviri-1945-karagiannou-tasoula-logo
siviri-1947-giritza-stella-logo
siviri-1950-siviri-stampoulis-giannis-51-1200-logo
siviri-1950-siviri-stampoulis-giannis-51-logo
siviri-1951-stampoulis-giannis-08-logo
siviri-1951-stampoulis-giannis-logo
siviri-1952-giannakopoulou-antonia-gia-agio-nikolao-logo
siviri-1953-agios-nikolaos-mataftsi-konstantia-1200-logo
siviri-1960-from-periptero-logo
siviri-1960-giorgos-logo
siviri-1960-shoinas-06-logo
siviri-1960-stampoulis-giannis-katergopetra-01-logo
siviri-1964-mataftsi-konstantia-logo
siviri-1965-from-zanae-old-logo
siviri-1966-color-logo
siviri-1968-mataftsi-konstantia-logo
siviri-1969-color-grigri-01-logo
siviri-1969-color-grigri-02-logo
siviri-1969-color-potoki-logo
siviri-1969-grigri-03-logo
siviri-1969-mataftsi-konstantia-logo
siviri-1969-palio-kafeneio-riga-logo
siviri-1969-panorama-01-logo
siviri-1969-panorama-02-logo
siviri-1969-panorama-03-logo
siviri-1969-paralia-logo
siviri-1969-paralia-varkes-logo
siviri-1969-stampoulis-giannis-ekdromi-katergopetra-logo
siviri-1970-color-card-postal-giannis-stampoulis-logo
siviri-1970-from-zanae-logo
siviri-1970-mataftsi-konstantia-logo
siviri-1970-old-photo-02-logo
siviri-1971-stampoulis-giannis-dentrofytefsi-logo
siviri-1972-mataftsi-konstantia-logo
siviri-1973-color-from-zanae-giannis-stampoulis-logo
siviri-1980-oldhouse-analog-01-logo
siviri-1980-oldhouse-analog-02-logo
siviri-1980-potoki-before-bridge-01-logo
siviri-1980-potoki-before-bridge-02-logo
siviri-1982-color-gania-01-fix-logo
siviri-1996-color-logo
siviri-2008-aero-amfitheatro-logo
siviri-color-aero-mpoulousis-01-logo
siviri-color-aero-mpoulousis-02-logo
siviri-color-kaitaris-000-special-logo
siviri-color-kaitaris-002-logo
siviri-color-kaitaris-003-logo
siviri-color-kaitaris-006-logo
siviri-color-kaitaris-008-logo
siviri-color-kaitaris-009-logo
siviri-color-kaitaris-011-logo
siviri-color-kaitaris-012-logo
siviri-color-kaitaris-013-logo
siviri-color-kaitaris-014-logo
siviri-color-kaitaris-015-logo
siviri-color-kaitaris-016-logo
siviri-color-kaitaris-018-logo
siviri-color-kaitaris-021-logo
siviri-color-kaitaris-023-logo
siviri-color-kaitaris-025-logo
siviri-color-kaitaris-030-logo
siviri-color-rekos-01-logo
siviri-color-rekos-02-logo
siviri-color-rekos-03-logo
siviri-color-rekos-04-logo
siviri-color-rigas-nikos-01-logo
siviri-color-rigas-nikos-02-logo
siviri-color-rigas-nikos-03-logo
siviri-color-rigas-nikos-04-logo
siviri-color-rigas-nikos-05-logo
siviri-hasapi-magdalini-05-logo
siviri-moulagiannios-leonidas-02-logo
siviri-nikitas-takis-03-logo
siviri-pagopoieio-logo
siviri-stampouli-magda-13-logo
siviri-stampoulis-giannis-01-varkes-logo
siviri-stampoulis-giannis-03-logo
siviri-stathis-tavern-logo
siviri-tsakas-serafeim-01-logo
siviri-tsakas-serafeim-02-logo
siviri-tsakas-serafeim-03-logo
siviri-tsakas-serafeim-04-logo
siviri-tsakas-serafeim-05-logo
siviri-valaroutsos-xenophon-01-logo
siviri-valaroutsos-xenophon-05-logo
siviri-vasilikou-isavella-andres-katergopetra-logo
siviri-vasilikou-isavella-andres-potoki-logo
siviri-vasilikou-isavella-andres-thalassa-logo
siviri-vasilikou-isavella-ekdromi-katergopetra-logo
siviri-vasilikou-isavella-tselepi-christos-giorgos-logo

ΠΑΛΙΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ

© Sunspot Web Design 2019-2024 ®
© Sunspot Web Design 2019-2024 ® 
Σχεδιασμός & Ανάπτυξη
Αρχείο Φωτογραφιών-Φωτογράφιση
63077 Kassandria Kassandra Halkidiki
Τηλ. +302374023330 & +306971783050
e-mail: kass2010@otenet.gr

design-graphics-vangelis-katsarinis
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση
Tuesday, January 12, 2021
και γενικά η αναπαραγωγή των κειμένων της ιστοσελίδας, με οποιοδήποτε μέσο ή τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά, χωρίς γραπτή άδεια του δημιουργού. Οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του Sunspot Web Design, βάσει του νόμου 2121/1993 και της Διεθνούς Σύμβασης της Βέρνης (που έχει κυρωθεί με το νόμο 100/1975). Σημειώνεται ότι η πνευματική ιδιοκτησία αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της. Όλες οι δημοσιευμένες φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία των φωτογράφων και διέπονται από τους νόμους του Ελληνικού Κράτους περί πνευματικών δικαιωμάτων. Δεν επιτρέπεται να αναπαράγετε τo site, εξ ολοκλήρου ή τμηματικά, χωρίς την έγγραφη άδεια των διαχειριστών. Εάν επιθυμείτε να χρησιμοποιήσετε μία ή περισσότερες από τις φωτογραφίες για παρουσίαση σε έντυπο ή ηλεκτρονικό μέσο, υποχρεούστε να αναφέρετε στην ίδια σελίδα και σε ευκρινές σημείο το website: https://kassandria.gr/ως πηγή των εικόνων (link).